Hüppeliselt suurenenud haneliste arv teeb lisaks põllumeestele peavalu lennuliikluseski.
Nii sai näiteks kümmekond aastat tagasi Estonian Airi Boeing Tallinna lennuväljale lähenedes haneparvega kohtudes sedavõrd tõsiselt viga, et läks paariks kuuks remonti. Kuue aasta eest pidi Taani õhuturbelennuk Lääne-Eestis madallendu tehes hanedega kokkupõrke tagajärjel lausa hädamaandumise tegema, vahendab Maaelu.
Väiksemaid kokkupõrkeid linnuparvedega toimub loomulikult sagedamini. Mullu sai Tallinna lennuväljal kirja 40 kokkupõrget lindudega, millest ükski ei põhjustanud õhusõidukitele selliseid vigastusi, mis oleksid mõjutanud lendu. „Ehk oli hea aasta,” räägib Tallinna lennujaama lennuohutuse juht Hannus Vard.
Tallinna lennujaamas on tööl ornitoloog, kes lindude rännet jälgib ja lennukimeeskondadele hoiatusi väljastab. Lennuväljal on kohustus 13 kilomeetri raadiuses jälgida lindude liikumist ning pesitsus- ja kogunemiskohti. Lindude aktiivse rände ajal antakse pilootidele teateid, millises suunas, kui kõrgel ja kui suured parved on liikvel. Lennuki meeskond üritab parve vältida, iga kord pole see võimalik, kuid need teated aitavad pilootidel ohtu paremini märgata ja hinnata.
Vard tõdeb, et kuna õhusõidukite liikumiskiirus on suur, on isegi väikeste lindudega toimuvad kokkupõrked suure riskiga ja tekitavad õhusõidukitele vigastusi, mis võivad mõjutada lendude regulaarsust ja põhjustada ebameeldivusi reisimisel.
Loe edasi Maaelust.